Poprzedni temat «» Następny temat
Michael Shugart
Autor Wiadomość
Michael Shugart



Wolność to niewola

Joker

71%

przydupas





name:

Michael Shugart

alias:
Joker/ obiekt 054

age:
19

height / weight:
182/75

Wysłany: 2020-01-17, 01:20   Michael Shugart
   Multikonta: Mary Pond, Jane Hills, Heaven Reed


Michael Shugart

urodzony w Twin Falls, Idaho 16 sierpnia 2000 roku, mieszka w siedzibie Alter Genetics od 2013 roku, przynależy do Alter Genetics, piastuje stanowisko goryla jednego z naukowców, wizerunku użycza Pier Gabriel Giguere Lajoie

historia:

Historia życia Michaela oficjalnie jest dość krótka. Jego matka zmarła przy porodzie, a on sam dołączył do niej w ciągu kilku dni. W rzeczywistości jego własny ojciec, dr Ryan Shugart po dopilnowaniu odpowiednich formalności zamknął dzieciaka w laboratorium, w którym pracował. Było to jedno z tych tajnych badających mutacje laboratoriów, które zostały wchłonięte przez DOGS po 2014 roku. Zanim jednak do tego doszło, placówka radziła sobie całkiem dobrze zarejestrowana jako firma farmaceutyczna. Mieli zawsze od kilku do kilkunastu obiektów, które znajdowali lub samodzielnie sobie produkowali, głównie z sierot oraz ludzi, którzy uznali, że nie mają już nic do stracenia i równie dobrze mogą zostać szczurami laboratoryjnymi w zamian za jako takie utrzymanie. Pewnie żaden z nich nie spodziewał się co naprawdę go czekało. Usilne wywoływanie traumy za traumą w celu pobudzenia genu X, testowanie skuteczności badań na jego obecność czy środków wymuszających lub hamujących jego rozwój, a do tego pranie mózgu mające dać pewność, że obiekt nie będzie się buntować i być może w przyszłości będzie dobrym narzędziem dla któregoś z ich klientów.
Wracając jednak do Michaela, trafił tam w 2000 roku. Nigdy nie zostało mu powiedziane jego imię. Dr Shugart pewnie nawet go nie pamięta, bo widział je może z dwa razy. Raz na akcie urodzenia chłopca i drugi na akcie zgonu. W laboratorium był jedynie “obiektem RS12”, a po 2007 roku, kiedy rozpoznano jego moc przyjęło się nazywać go Jokerem.
Na początku wychowywany był w relatywnie normalnych warunkach. Zajmował się nim jakiś inny naukowiec, który zgłosił sprzeciw przed rozpoczęciem testów na noworodku i zdołał zyskać poparcie przełożonego. Zatem testy dr Shugarta musiały zaczekać aż chłopiec skończy 3 lata. Wtedy jednak skończyła się taryfa ulgowa. Natychmiast została wprowadzona twarda dyscyplina również z użyciem metod, które dorosłe i w pełni świadome osoby przemieniają w kundle. Każda odchyłka od zaplanowanej normy, każde nieposłuszeństwo czy oznaka silnej woli była duszona w zarodku jeszcze zanim miała okazję się rozwinąć. Nie broniono mu znajdować sobie jakiś niegroźnych zajęć jak rysowanie. W końcu nie byli w stanie wisieć nad nim 24/7, więc równie dobrze mogli pozwolić na jakieś aktywności. Ale tylko jeśli w ciągu dnia nic nie przeskrobał, a w jego przypadku mogło to być nawet nie wstanie w momencie gdy jego nowy opiekun, rodzony ojciec, wchodził do pomieszczenia.
Co z psychiką dziecka zrobiło dorastanie w takich warunkach nietrudno się domyślić, a co dopiero gdy warunki zmieniły się w zasadzie z dnia na dzień. Trudno powiedzieć czy właśnie to spowodowało u niego aktywację genu X czy jedno z przeprowadzonych później badań mających głównie na celu sprawdzić u jak młodej osoby możliwe jest pobudzenie genu X. Były to raczej standardowe procedury. Presja, podtapianie, trzymanie w pustym pokoju nawet do kilku tygodni, wszelkie formy zadawania bólu czy podawanie narkotyków i celowe wywoływanie “bad tripa”. Niezależnie od tego co było prawdą, już pod koniec 2006 roku zauważono, że młody umie wtedy jeszcze nie do końca sprecyzowane coś. Rozpoznanie jaka to była moc zajęło kilka miesięcy i w 2007 roku oficjalnie potwierdzono, że obiekt RS12 umie kopiować moce i już mniej oficjalnie nadano mu nowe miano “Joker”. Młody był z siebie dumny i chętnie się chwalił swoim talentem. Zauważył, że jego opiekuna to cieszy i że dzięki temu udawało się czasem zyskać pozytywną uwagę. Oprócz Jokera Ryan miał pod swoimi skrzydłami kilka innych obiektów, które jeśli same w sobie nie były sukcesem to były używane do uzyskiwania sukcesów na innym polu. Był stworzony do swojej pracy.
Jednak mimo swoich wyników, dr Shugart miał pewne problemy ze swoimi przełożonymi. Już pomijając fakt, że elastyczność kręgosłupa moralnego Ryana niepokoiła nawet kolegów po fachu, dochodziły do tego obawy, że zechce przejąć ich mały interes oraz odkrycie luźnej znajomości naukowca z Dolores Crow. Wprawdzie nie byli w stanie potwierdzić jasno czy kobieta ma jakąś własną placówkę, ale dostrzegali w jej życiu miejsce na działalność podobną do tej ich. Tak czy inaczej, wyciek nie był im na rękę, a co za tym idzie, również pracownik z taką znajomością. Ten jednak ich ubiegł. W styczniu 2013 roku wraz z Jokerem wziął wszystkie swoje notatki oraz wyniki, po czym uciekł. Nie da się ukryć, że jego były przełożony miał rację. Ryan już od jakiegoś czasu dogadywał przeniesienie swojej działalności do Alter Genetics gdzie miał nadzieję posiadać większą swobodę. W końcu mógł to zrobić. Wręcz musiał jeśli chciał zachować możliwość prowadzenia badań.
Szybko się zadomowił w nowym miejscu dostając lekkie fory od prowadzącej ośrodek Dolores. Przypadli sobie do gustu. Można powiedzieć, że posiadali wspólne zainteresowania. Dr Shugart zajął sobie pewien kąt w pomieszczeniu socjalnym. Przekonanie reszty personelu, że nie ma potrzeby trzymać Jokera w celi było trudne. Wymagało kilku lat ciągłego udowadniania, że po dziesięciu latach indoktrynacji chłopak prędzej się zastrzeli niż zbuntuje. Osiągnął tyle, że obiekt 054, bo taki nowy numer otrzymał Joker, mógł mu towarzyszyć podczas większości czynności, włącznie z eksperymentami na innych mutantach.
I tak oto Joker żyje do teraz. Niebo widział na żywo dokładnie jeden raz podczas przenosin z jednego ośrodka do drugiego, wszystko co wie nauczył się od ojca, ewentualnie z książek, które ten mu udostępnił. Nie miał nigdy przyjaciół ani nawet luźnych znajomych, a wszystkie jego hobby ograniczają się do czerpania radości z aprobaty jego opiekuna oraz ewentualnie nucenia czegoś pod nosem gdy jest pewien, że nikt go nie słyszy. Jedyną osobą, względem której kiedykolwiek był lojalny jest dr. Shugart, do którego zwraca się po nazwisku. Słucha również rozkazów od Pani Crow oraz pozostałych członków Alter Gen, ale właśnie ze względu na rozkaz Ryana.

charakter

Dr Shugart zdołał stworzyć marionetkę idealną. Joker na dobrą sprawę nie posiada własnej woli. Stąd też ma problem z wyrażaniem opinii na jakiekolwiek tematy. Jest w stanie powiedzieć co widzi, wspominać wydarzenia i przewidywać skutki, ale spytany o sprawę mutantów odpowie, że jego opiekun przeprowadza na nich eksperymenty. Nie będzie się dało stwierdzić co on sam o tym myśli. Już nie mówiąc o dostrzeżeniu jakiejkolwiek empatii. Nigdy nie był nauczony emocji więc nie rozumie, ani cudzych, ani własnych. Wręcz je odpycha pozostawiając jedynie pustą, pozbawioną uczuć skorupę.
Jednak mimo to pewnym szczątkom człowieczeństwa udało się przetrwać w tak niesprzyjających warunkach. Joker… lubi memy. Nieczęsto miał okazję je widzieć, ale daje się rozbawić przez te gify i obrazki ze śmiesznym podpisem. Jest to zresztą jedna z serwowanych mu czasem nagród. Kilka minut na 9gagu. Przepada też za muzyką, ale tą znacznie rzadziej ma możliwość słuchać. Również dlatego, że jest to jeden z naprawdę niewielu (póki co tylko dwóch znanych) czynników zdolnych wywołać u niego jakkolwiek widoczne emocje. Niestety nie licząc dwóch wymienionych wyżej przypadków w zasadzie nie da się dostrzec nic ludzkiego w postaci Jokera.
Co ciekawe, nie odczuwa przywiązania do dr Shugarta, a przynajmniej nie na poziomie czysto emocjonalnym. Jest mu lojalny, bo tego był nauczony i to była jedyna rzecz jaka w życiu mu się opłacała oraz jedyna relacja jaką zna. Jednak wątpliwe by po jego śmierci rozpaczał lub szukał zemsty. Raczej odczułby silną potrzebę znalezienia nowej takiej osoby lub utracił sens w życiu i bez pomocy mógłby ograniczyć swoje jestestwo do prostych odruchów. Jeść, spać, kopać tyłki. Niczego ponad to nie był nauczony.

opis mocy

Joker - moc pozwala widzieć aury związane z umiejętnościami danej osoby oraz kopiować jej elementy na własny użytek. Zasięg, z którego można widzieć aury jest ograniczony i sprecyzowany w opisie każdego poziomu. Aby ich interpretacja była w ogóle możliwa, Joker musiał poznać znaczenia kolorów, odcieni, faktur i kształtów metodą prób i błędów. Ten etap ma już jednak za sobą i rzadko natrafia na umiejętności, których by nie był w stanie rozpoznać ani chociaż do jakiej grupy należą (artystyczne, sportowe itp.).
Można w ten sposób po krótkiej obserwacji rozpoznać w kimś mutanta oraz mniej więcej efekty pasywne jego mocy, ale tylko jeśli osoba ma choć trochę opanowaną mutację. Mechanicznie potrafi rozpoznać mutantów mających od pewnego poziomu opanowania w górę (sprecyzowane w opisie każdego poziomu) z mniej więcej 90% skutecznością. Może podjąć próbę skopiowania mocy znając jedynie jej efekt pasywny, ale jest to gra w ciemno.
Kopiować potrafi umiejętności i talenty, ale nie wiedzę. Joker kopiując talent zawodowego koszykarza będzie dobrze rzucał za trzy punkty, robił zwody i wsady, ale nie pozna zasad panujących na boisku. Podobnie przy kopiowaniu mocy. Kopiuje możliwość jej użytkowania, ale nie wiedzę jak robić to skutecznie i bezpiecznie. Ma już pewne doświadczenie, ale wciąż zdarzają się wpadki.

Poziom 1 (1-15%):
- Zasięg: 10m, nie widzi aur przez przeszkody
- Liczba umiejętności skopiowanych na raz: 1
- Jak długo można używać mocy: jednorazowo (np. jeśli skopiuje czyjąś umiejętność strzelania, to starczy to tylko na jeden strzał)
- Możliwość kopiowania mocy: brak
- Odpoczynek: 7 postów na kopię
- Rozpoznaje mutantów o poziomie opanowania 60% i wyżej

Poziom 2 (16-30%):
- Zasięg: 12m, widzi aury przez przeszkody niemetaliczne o grubości porównywalnej z kartką z bloku technicznego oraz przez 10 metrów mgły
- Liczba umiejętności skopiowanych na raz: 2
- Jak długo można używać mocy: po 1 razie (poście) na każdą
- Możliwość kopiowania mocy: brak
- Odpoczynek: 5 postów na kopię
- Rozpoznaje mutantów o poziomie opanowania 50% i wyżej

Poziom 3 (31-45%):
- Zasięg: 15m, widzi aury przez przeszkody niemetaliczne o grubości porównywalnej z kartką bloku technicznego oraz przez 12 metrów mgły
- Liczba umiejętności skopiowanych na raz: 2
- Jak długo można używać mocy: po 1 razie (poście) na każdą
- Możliwość kopiowania mocy: jest*
- Odpoczynek: 4 postów na kopię (8 na cały limit)
- Rozpoznaje mutantów o poziomie opanowania 45% i wyżej

Poziom 4 (46-60%):
- Zasięg: 17m, widzi aury przez przeszkody niemetaliczne o grubości porównywalnej z cienką sklejką oraz przez 15 metrów mgły
- Liczba umiejętności skopiowanych na raz: 2
- Jak długo można używać mocy: po 2 razy (posty) na każdą
- Możliwość kopiowania mocy: jest*
- Odpoczynek: 3 posty na kopię (6 na cały limit)
- Rozpoznaje mutantów o poziomie opanowania 40% i wyżej

Poziom 5 (61-85%):
- Zasięg: 20m, widzi aury przez przeszkody niemetaliczne o grubości porównywalnej z cienką ścianką działową oraz przez 17 metrów mgły
- Liczba umiejętności skopiowanych na raz: 3
- Jak długo można używać mocy: po 2 razy (posty) na każdą
- Możliwość kopiowania mocy: jest*
- Odpoczynek: 2 posty na kopię (6 na cały limit)
- Możliwe jest skopiowanie umiejętności z większego zasięgu niż ten pozwalający widzieć aury, ale tylko gdy Joker widzi wyraźnie jak dana osoba używa swojej zdolności, a kopia pozwala tylko na dosłowne powtórzenie danego wyczynu
- Rozpoznaje mutantów o poziomie opanowania 35% i wyżej

Poziom 6 (86-100%):
- Zasięg: 25m, widzi aury przez przeszkody niemetaliczne o grubości porównywalnej ze standardową gipsową ścianą, nie ołowianą blaszkę o grubości porównywalnej z kartką z bloku technicznego oraz przez 20 metrów mgły
- Liczba umiejętności skopiowanych na raz: 3
- Jak długo można używać mocy: po 3 razy (posty) na każdą
- Możliwość kopiowania mocy: jest*
- Odpoczynek: 2 posty na kopię (6 na cały limit)
- Możliwe jest skopiowanie umiejętności z większego zasięgu niż ten pozwalający widzieć aury, ale tylko gdy Joker widzi wyraźnie jak dana osoba używa swojej zdolności, a kopia pozwala tylko na dosłowne powtórzenie danego wyczynu
- Rozpoznaje mutantów o poziomie opanowania 30% i wyżej

*kopiowane moce używane są na poziomie o jeden niższym niż opanowanie właściciela. Ewentualnie Joker może bardziej się skupić i skopiować pełną moc posiadaną przez oryginał, ale wtedy zużywa na to dwie kopie. W przypadku mocy niepodzielonych na poziomy lub gdy oryginalny właściciel włada mocą na pierwszym poziomie, Joker kopiuje moc o po prostu nieco słabszych „parametrach”. Jeśli właściciel mutacji ma o co najmniej 15% większe opanowanie niż obiekt 54, skopiowanie mocy staje się niemożliwe.
Oczywiście Jokera dotyczą wszelkie skutki uboczne kopiowanej mocy. Jeśli powoduje ona u jakiegoś mutanta chorobę, to i obiekt 54 będzie odczuwał jej działanie dopóki będzie miał ją skopiowaną, a także pewien czas (nawet do kilku godzin) po jej odstawieniu.
Może korzystać ze wszystkich zwykłych umiejętności, które skopiował na raz, ale tylko z jednej mocy (chyba, że forsuje). Może używać ich naprzemiennie, ale nie równocześnie.

Jeśli chodzi o skutki uboczne samej mocy Jokera, to są dwa główne. Jeden to zmęczenie psychiczne. Trzykrotne zużycie całego limitu kopii pod rząd (odczekując minimalny czas odpoczynku, ale nie więcej niż 5-10 godzin) oznacza utratę przytomności z przemęczenia. Robienie tego notorycznie przez kilka dni oznacza chorobę, a nawet śpiączkę.
Drugi, nieco bardziej subtelny, ale równie problematyczny polega na nieznacznym osłabieniu jego własnych, nieskopiowanych umiejętności przy każdej kopii. Normalnie mija to w ciągu jednej do kilku godzin po tym jak Joker przestanie używać swoją moc (zależnie od tego jak długo z niej korzystał).

Nadużycie mocy Jokera ma miejsce w dwóch przypadkach:
1. Gdy użyje jednej kopii więcej razy niż pozwala na to limit. Odczuwa on wtedy pełne skutki nadużycia skopiowanej mocy nawet jeśli oryginał mógłby jej użyć jeszcze wiele razy. Naturalnie jeśli skutki uboczne są stopniowane to przy pierwszym forsowaniu Joker odczuje te słabsze, a przy drugim i każdym następnym coraz mocniejsze.
2. Gdy spróbuje skopiować więcej mocy niż jest w stanie lub bez odczekania minimalnego czasu na regenerację. Wtedy Joker prócz zmęczenia psychicznego straci trochę własnych umiejętności. Może cofnąć się o kilka lekcji w strzelaniu, osłabnąć fizycznie lub stracić część opanowania mocy. Wszystko to da się nadrobić treningiem, ale wymaga czasu.

Dodatkowo ta moc powoduje, że Joker nie odczuwa zbyt wielu uczuć i nawet bez Shugarta narzucającego mu swoją wolę przez prawie całe życie miałby z tym poważny problem. Koncept przyjaźni, miłości itp. może nie byłby mu całkowicie obcy, ale z pewnością trudny do zrozumienia. Przywiązanie do drugiego człowieka nie jest dla niego tak odruchowe jak dla ogółu ludzkości. Potrafi być lojalny nie tylko dlatego, że tego był uczony. Jednak na wytworzeniu więzi z nim trzeba poświęcić dużo czasu i energii czego nikt jeszcze się nie podjął.

ciekawostki

1. Najlepszy sposób na rozpoczęcie znajomości z nim to pokazanie mema. Choć w sumie, ani tej, ani innej metody nikt od bardzo dawna nie próbował.
2. Ma dobry słuch muzyczny i nie najgorzej śpiewa. Ma talent po matce, którego niestety nigdy nie miał okazji ćwiczyć.
3. Ćwiczył za to wiele innych rzeczy. Strzelanie, walkę wręcz, walkę rozmaitymi rodzajami broni...
4. Jest typem osoby, która gdyby miała okazję to pewnie polubiłaby planszówki. Zwłaszcza strategiczne.
5. Próba dania mu od razu całkowitej wolności przytłoczy chłopaka.
6. Tak samo przytłoczą go rozmiary świata jak w końcu będzie miał szansę go doświadczyć.
7. Kopiowanie telepatii i mocy pokrewnych zwykle budzi pewną konsternację Jokera choć trudno powiedzieć czy ma to związek z jego osobistymi preferencjami czy naturą mocy.


[Profil]
  [0+]
 
The Gifted



Sprawy techniczne i fabularne.

Konto Specjalne

Admin





name:

The Gifted

Wysłany: 2020-01-24, 23:22   

Ukryj: 


Karta zaakceptowana!
Poziom opanowania Twojej mocy to: 70%
Drogi obiekcie 054, czy jesteś pewien jaką drogą kroczysz? Czy ścieżka, którą obrałeś jest tą właściwą? Czy zdołasz powstrzymać wrogów, którzy próbują zniszczyć dotąd znane Ci życie?
Przekonajmy się na fabule!
Miłej gry.

Twoja grupa krwi to: 0Rh+
[Profil]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8