Poprzedni temat «» Następny temat
Opis mocy + wzory
Autor Wiadomość
The Gifted



kocham tworzyć tematy i nie tylko

jestem kontem specjalnym

milio

Admin





name:

The Gifted

Wysłany: 2018-05-04, 09:41   Opis mocy + wzory


Opis mocy

Już od dawna dochodziły do nas wieści i sygnały, o braku możliwości rozwoju mocy. By wyjść naprzeciw bardziej wymagającym użytkownikom - rozplanowałyśmy dla was nową mechanikę mocy!

By wykorzystać statystykę opanowania mocy, wykorzystując niewielki nakład pracy, postanowiłyśmy skupić się na procentowych poziomach opanowania mocy.

Co to dla Ciebie drogi graczu oznacza?

Od teraz swoją moc możesz rozpisać na kilka poziomów - ilość tych poziomów i jej zakres procentowy zależy tylko i wyłącznie od Ciebie!
Ważne!
Jeśli nie zależy Ci bezpośrednio na rozwijaniu mocy, a jedynie na kwestiach fabularnych, lub Twoja moc nie wymaga posiadania kilku poziomów - możesz mieć tylko jeden poziom!

Przykład (z notki Williama Hoppera):
Ukryj: 
Wytwarzanie nowych neuronów
Moc Willa w gruncie rzeczy jest prosta jak budowa cepa: w jego mózgu cały czas pojawiają się nowe, sprawnie działające neurony. Sama moc nie jest szczególnie wyrafinowana czy interesująca, jednak niesie za sobą szereg pozytywnych i negatywnych skutków ubocznych.
Biorąc pod uwagę, że Hopper nie pamięta traumy, jego moc musiała aktywować się w okresie, który obejmuje amnezja dziecięca, czyli do ok. 3 roku życia.

0%-100%
William nie ma żadnej kontroli nad tempem, w którym powstają nowe komórki nerwowe, nie jest w stanie tego zatrzymać. Tak długo jak moc aktywnie działa, Hopper uczy się nowych rzeczy w tempie nieosiągalnym dla zwykłego człowieka, dużo dokładniej zapamiętuje wydarzenia i fakty, a uszkodzenia mózgu mogą się samoistnie regenerować.

Skutki uboczne
Są trwałe, kiedy już wystąpią nie da się ich cofnąć za pomocą mutazyny.
  • Po ok. 5 latach działania:
    podwyższona inteligencja
    delikatnie zwiększona podzielność uwagi
    dobra pamięć
  • Po ok. 10 latach działania:
    ponadprzeciętna inteligencja
    zwiększona podzielność uwagi
    zwiększona koncentracja
    bardzo dobra pamięć
  • Po ok. 15 latach działania:
    ponadprzeciętna inteligencja
    wysoka podzielność uwagi
    wysoka koncentracja
    bardzo dobra pamięć
    lepsza wyobraźnia przestrzenna
    większe zwracanie uwagi na szczegóły (np. wysokość poszczególnych dźwięków, różnice między odcieniami)
    okazjonalnie niesamowicie szybkie tempo myślenia
    częste bóle głowy
  • Po ok. 20 latach działania:
    ponadprzeciętna inteligencja
    wysoka podzielność uwagi
    wysoka koncentracja
    bardzo dobra pamięć
    bardzo dobra wyobraźnia przestrzenna
    szczególne zwracanie uwagi na szczegóły (np. wysokość poszczególnych dźwięków, różnice między odcieniami)
    okazjonalne wrażenie zwalniającego czasu spowodowane tempem myślenia
    częste migreny
  • Po ok. 25 latach działania:
    ponadprzeciętna inteligencja
    wysoka podzielność uwagi
    wysoka koncentracja
    bardzo dobra pamięć
    bardzo dobra wyobraźnia przestrzenna
    szczególne zwracanie uwagi na szczegóły (np. wysokość poszczególnych dźwięków, różnice między odcieniami)
    możliwość wywołania wrażenia zwalniającego czasu spowodowane tempem myślenia
    bardzo częste migreny z objawami typowymi dla nadciśnienia śródczaszkowego (zaburzenia świadomości, pogorszenie widzenia, wymioty bez nudności, zaburzenia równowagi, sztywność karku)
    duże szanse na uszkodzenie mózgu podczas migren
    bradykardia (niskie tętno)
    duże ryzyko wylewu
  • Po ok. 30 latach działania:
    śmierć albo bycie mózgiem w słoiku :c

*Co jest ważne, moc Hoppera powoduje bardzo odczuwalne efekty uboczne pogłębiające się z wiekiem postaci - nie oznacza to jednak, że Twoja postać też musi mieć tak rozbudowane efekty uboczne! Mogą one pozostać prosto rozpisane, jak na jeden poziom.

Co musi się znaleźć w nowym opisie mocy?

• Nazwa i krótka charakterystyka mocy (1-2 zdania całkowicie wystarczą :) )
• Podział mocy na poziomy, wraz z podziałem procentowym:
  • Możesz mieć dowolną liczbę poziomów - od 1, przez 3, do 6 czy nawet 10 - jeśli uznasz to za konieczne.
  • Sam wybierasz zakres procentowy do poszczególnego poziomu - jeśli jednak masz z tym problem, jesteśmy tu dla Ciebie i z chęcią pomożemy Ci całość rozplanować!
  • W opisach poziomów prosimy o rozpisywanie wszystkiego bez zbędnego lania wody - wymienienie możliwości mocy od punktów czy myślników może się okazać najwygodniejsze!
• Jak długo postać może korzystać z mocy - czyli ilość postów aktywnego korzystania, na ilość postów odpoczynku (może być stała dla wszystkich poziomów, lub różnić się między nimi)
• Skutki uboczne korzystania z mocy, jej wady i czym charakteryzuje się przeciążenie organizmu zbyt długim korzystaniem z mocy? (mogą być wspólne dla całej mocy, bądź mogą się różnić między poziomami).
• Ze względów mechanicznych, wprowadziliśmy również dodatkowe ograniczenia mocy:
  • Maksymalna liczba osób, na które postać może wpłynąć: 7 (w przypadku słabszych i mało inwazyjnych mocy, lub “niepełnego” korzystania z niej)
  • Maksymalny dystans działania mocy: do 45-50 metrów (wyjątkiem są moce bierne, służące do podróżowania bądź część telepatycznych, których użyteczność całkowicie by zniknęła na tej odległości - w tym wypadku dystans ustalany jest indywidualnie)
  • Maksymalna długość korzystania z mocy: 7 postów (w przypadku słabszych i mało inwazyjnych mocy - w innym wypadku do 5).



Przykład mocy rozpisanej na 5 poziomów (z KP Echo):
Ukryj: 
Akustykokineza – Umiejętność tworzenia specyficznych fal sonicznych za pomocą własnego głosu. W zależności od wysokości fal, możliwe jest uzyskanie różnych efektów.

1 poziom. [0-19%]
• Umiejętność wytworzenia sonicznego krzyku – bardzo głośnego, o nieprzyjemnej barwie. Jest jednak za słaby, by spowodować jakiekolwiek obrażenia – prowadzi jedynie do chwilowego otępienia i piszczenia w uszach u innych. [„bolesny” zasięg na promieniu do 2 metrów przed użytkownikiem]
Wady: Każdorazowe korzystanie z krzyku powoduje ból gardła. Nadużywanie mocy może prowadzić do chwilowej utraty głosu i uszkodzeń strun głosowych.
Czas korzystania na czas odpoczynku (w postach): 1/6

2 poziom. [20-45%]
• Modulowanie własnym krzykiem – nabranie umiejętności zmieniania wysokości i częstotliwości fal, które są wytwarzane za pomocą głosu – fale o wysokiej częstotliwości mogą powodować złe samopoczucie i nudności, podczas gdy fale o niskiej częstotliwości – uczucie zmęczenia i zmniejszenie koncentracji. [zasięg: do promienia 3 metrów przed użytkownikiem] *Zmiana częstotliwości fal odbiera sonicznemu krzykowi jego pierwotne właściwości!
• Echolokacja – Dzięki właściwości modulowania własnym krzykiem, możliwe jest wytworzenie głosem fal, które po odbiciu od innego stałego obiektu, powrócą do jego nadawcy. [zasięg: do 6 metrów w linii prostej]
• Bardzo dobry słuch – Nie wykracza on mocno poza normy (np. z szeptu, który inni odbierali by jedynie jako szmer, jest w stanie oddzielić poszczególne słowa, krzyk z oddali jest w stanie usłyszeć na odległości o kilka metrów większej, niż przeciętny człowiek) [biernie]
Wady: Częste bóle głowy i piszczenie w uszach u użytkownika. Nadużywanie mocy prowadzi do bólu gardła. Może również spowodować chwilową utratę głosu lub uszkodzenie strun głosowych
Czas korzystania na czas odpoczynku (w postach): 3/5

3 poziom. [46-70%]
• Lepsze opanowanie sonicznego krzyku – Krzyk jest tak samo głośny i nieprzyjemny, jednak nabiera nowej siły – może zrzucać lekkie przedmioty, a inne osoby mogą się czuć jakby były pod siłą dość silnego wiatru. Użycie krzyku może powodować piszczenie w uszach u osób, których bezpośrednio on dosięgnął. [zasięg na promieniu do 5 metrów przed użytkownikiem] *Zmiana częstotliwości fal odbiera sonicznemu krzykowi jego pierwotne właściwości! *Przy zmianie głośności krzyku i utrzymaniu odpowiedniej częstotliwości fal, potrafi wykonać sztuczkę z pękającym kieliszkiem.
• Zwiększenie zasięgu echolokacji [do 10 metrów w linii prostej]
• Nieznaczne polepszenie słuchu [biernie]
Wady: Częste bóle głowy i piszczenie w uszach u użytkownika. Nadużywanie mocy prowadzi do bólu gardła. Może również spowodować chwilową utratę głosu lub uszkodzenie strun głosowych. Zauważalne jest nieznaczne pogorszenie wzroku u użytkownika.
Czas korzystania na czas odpoczynku (w postach): 3/3

4 poziom. [71-89%]
• Lepsze opanowanie sonicznego krzyku – Fale są już na tyle silne, że mogą przewrócić dorosłego mężczyznę – dźwięk przy tym wydawany jest bardzo głośny i nieprzyjemny. [zasięg na promieniu do 7 metrów przed użytkownikiem] *Zmiana częstotliwości fal odbiera sonicznemu krzykowi jego pierwotne właściwości!
• Zwiększenie zasięgu echolokacji [do 20 metrów w linii prostej przed użytkownikiem]
• Nieznaczna poprawa słuchu u użytkownika [biernie]
Wady: Częste bóle głowy i piszczenie w uszach u użytkownika. Nadużywanie mocy może prowadzić do chwilowej utraty głosu – zignorowanie tego symptomu może prowadzić do omdleń. Zauważalne jest pogorszenie wzroku u użytkownika. Biernie (w chwilach przemęczenia) słyszy fale z graniczącego spektrum słyszenia przeciętnego człowieka, powodujące irytację, przemęczenie, bezsenność, rozkojarzenie bądź nudności.
Czas korzystania na czas odpoczynku (w postach): 4/3

5 poziom. [90-100%]
• Soniczny krzyk opanowany na poziomie mistrzowskim – Fale są na tyle silne, że nie tylko potrafią odrzucić dorosłego mężczyznę, lecz również np. wybić szybę, na którą mają bezpośredni wpływ. Krzyk wciąż jest bardzo głośny i nieprzyjemny. [zasięg na promieniu do 12 metrów przed użytkownikiem] *Zmiana częstotliwości fal odbiera sonicznemu krzykowi jego pierwotne właściwości!
• Zwiększenie zasięgu echolokacji [w linii prostej – do 30 metrów, lub na promieniu 12 metrów przed użytkownikiem]
• Polepszenie słuchu
Wady: Częste bóle głowy i piszczenie w uszach u użytkownika. Nadużywanie mocy może prowadzić do chwilowej utraty głosu – zignorowanie tego symptomu może prowadzić do omdleń. Zauważalne jest pogorszenie wzroku u użytkownika. Biernie (w chwilach przemęczenia) słyszy fale wykraczające poza spektrum słyszenia przeciętnego człowieka, powodujące irytację, przemęczenie, bezsenność, rozkojarzenie bądź nudności. Zbyt częste nadużywanie mocy może prowadzić do całkowitego oślepnięcia użytkownika.
Czas korzystania na czas odpoczynku (w postach): 5/3


No dobrze. Tylko co, jeśli już od dawna mam gotową kartę postaci ze starym opisem mocy?
Masz tutaj dwa wyjścia - możesz zaktualizować swoją moc i podzielić ją na poziomy, dając sobie szansę na fabularny rozwój mocy postaci, lub możesz pozostać przy obecnym opisie mocy - uznając, że masz tylko jeden poziom. Nie ukrywamy jednak, że do części użytkowników same wyjdziemy z propozycją zmiany opisu mocy - będzie się to tyczyć przede wszystkich tych postaci, które mocno odbiegają siłą od innych bohaterów.

A co, jeśli jestem nowym użytkownikiem? Czy mogę zacząć grę z "jednopoziomową" mocą i zaktualizować ją dopiero po kilku rozgrywkach?
Jak najbardziej!
Możesz zacząć grę z mocą jednopoziomową i dopiero po czasie ją rozpisać - podobnie jak starzy użytkownicy. Wystarczy, że dasz znać administracji o chęci zmodyfikowania swojej mocy.

Jeśli jakakolwiek kwestia pozostaje dla was niezrozumiała - nie bójcie się zadawać pytań! Jesteśmy tu dla was i zawsze chętnie wam pomożemy i rozwiejemy wszelkie wątpliwości.

Tym samym - życzymy wam dalszej miłej gry i udanego rozwoju postaci!
Administracja.
[Profil]
 
 
The Gifted



kocham tworzyć tematy i nie tylko

jestem kontem specjalnym

milio

Admin





name:

The Gifted

Wysłany: 2018-05-04, 09:41   


Za co dostanę i za co utracę procenty mocy?

Mamy poziom opanowania mocy, określamy go procentami, ale co w sumie mogę zrobić, by móc rozwinąć zdolności mojej postaci i zyskać większe panowanie nad nimi?
  • Użycie mocy w 7 wątkach (bez wystąpienia skutków ubocznych) - przyrost o ok 1-2%
  • Użycie mocy w 3 wątkach (z wystąpieniem skutków ubocznych) - przyrost o ok 1-3%
  • Trening:
    • grupowy (minimum 2 osoby, każda z osób po minimum 6 postów) - przyrost o ok 1-2%
    • z trenerem (minimum 3 postaci + postać z rangą Trener, każda z osób po minimum 4 posty) - przyrost o ok. 1-2%

  • Udział w wydarzeniach, eventach i wątkach specjalnych - nagrody przyznawane indywidualnie, minimalny przyrost mocy to ok 2-3%.

Nie może być jednak zbyt kolorowo. Jeśli tylko postaci powinie się noga, może również utracić część zdobytych procentów. Dzieje się to, gdy:
  • postać przyjmuje mutazynę [spadek o ok. 1-3%/dawka, przy regularnym przyjmowaniu)
  • postać ulegnie dość poważnemu wypadkowi (powodującemu np. amnezję)
  • przez długi czas postać nie korzysta ze swojej mocy lub się jej wystrzega
  • postać przebywa w Ośrodku Badań Genetycznych i jest poddawana eksperymentom/badaniom

W większości tych sytuacji, spadek mocy będzie ustalany indywidualnie z graczem.
[Profil]
 
 
The Gifted



kocham tworzyć tematy i nie tylko

jestem kontem specjalnym

milio

Admin





name:

The Gifted

Wysłany: 2018-05-11, 21:04   


Progi mocy

Poziom opanowania mocy w głównej mierze zależy od długości posiadania przez postać mocy. Obrazowo widełki mocy prezentują się w następujący sposób:

  • do roku - (0% - 15%)
  • od roku do trzech lat - (16% - 35%)
  • od trzech lat do pięciu lat - (36% - 55%)
  • od pięciu lat do dziesięciu lat - (56% - 70%)
  • powyżej dziesięciu lat - (71% - 80%)
  • powyżej piętnastu lat - (81% - 90%)


Maksymalny poziom mocy, jaki można osiągnąć z karty postaci to 90%, najwyższy poziom jest możliwy do zdobycia jedynie fabularnie.

Istotny wpływ na przyznanie określonego poziomu mocy ma również wiek postaci. Za początek naliczania procentów mocy uznajemy wiek 10 lat. Nawet jeśli postać odkryła swoją moc wcześniej, stabilizacja umownie rozpoczyna się właśnie w wieku 10 lat.

Dodatkowo zastrzegamy sobie obniżanie/podwyższanie poziomu mocy u postaci w przypadkach:
  • przyjmowania mutazyny
  • pobytu w rządowym ośrodku badań genetycznych
  • niekorzystania z mocy
  • częstotliwości trenowania
  • odkrycia zdolności podczas ciąży lub pomiędzy 12 a 16 rokiem życia - ze względu na trudności w opanowaniu przejawów mocy (kwestie hormonalne)
  • częstotliwości korzystania z mocy - wpływ na ten punkt mogą mieć również czynniki zewnętrzne wymuszające silne tłumienie/nadmierne eksponowanie talentów (udział w wojnie, szczególnie trudne relacje z otoczeniem, wczesna ucieczka z domu itp.)

[Profil]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 7