Dla urozmaicenia rozgrywki i wprowadzenia elementu losowości,
dodajemy do części eventów możliwość udziału Mistrza Gry posługującego się kośćmi. Co to dla Ciebie, nasz drogi użytkowniku oznacza?
Jeśli tylko wyrazisz chęć wzięcia udziału w evencie kostkowym, rozwój wydarzeń w temacie będzie uzależniony nie tylko od Twojego odpisu, lecz również od
wirtualnej kości rzucanej przez MG. Podczas wprowadzania systemu będziemy pracować jedynie na kości sześciościennej, jednak jeśli przypadnie on wam on do gustu - będziemy się starać dalej go rozwijać!
Co jednak oznacza poszczególna wartość z kości?
1. Krytyczna porażka. Twoja akcja nie udała się na żadnej płaszczyźnie, co więcej - może za sobą nieść negatywne skutki.
2. Porażka. Twoja akcja się nie udała, prawdopodobnie jednak nic złego poza tym się nie dzieje.
3. Niewiele brakowało. Twoja akcja się nie udała, jednak niewiele brakowało do sukcesu. Spróbuj jeszcze raz, albo sprawdź inne rozwiązanie!
4. Przeciętny sukces. Proste akcje są wykonane bez najmniejszego problemu, bardziej skomplikowane - mogły być wykonane niedokładnie.
5. Sukces - Twoja akcja się udała, możesz się cieszyć!
6. Krytyczny sukces - Twoja akcja nie tylko się udała, ale i niesie za sobą inne profity.
Nie musisz się jednak obawiać! Kość nie mówi o wszystkim. Twój opis będzie decydował o
modyfikatorach kości. Dobre wykorzystanie terenu, logiczne myślenie i ładnie opisana akcja zdecydowanie działają dla Ciebie na plus! Mistrz Gry do wartości z kości może dodać lub odjąć
do 2 punktów*, co może całkowicie zmienić bieg prowadzonej historii! Oczywiście, by nie było wątpliwości za co są przyznawane dodatkowe punkty, MG zawsze będzie to argumentował na końcu swojego postu.
Oto aspekty, na które Mistrz Gry będzie szczególnie zwracał uwagę:
- poprawność językowa odpisu,
- dobre wykorzystanie cech otoczenia,
- wcześniejsze przygotowanie do akcji,
- odniesienie się przez gracza do wcześniej poruszanych kwestii w danym wątku (np. przez innego gracza lub MG),
- w konkretnych sytuacjach – bycie mutantem lub człowiekiem,
- stan postaci.
A więc, drogi graczu, wyobraź sobie poniższą sytuację:
Jesteś ścigany. Wbiegłeś w ślepą uliczkę i przed sobą widzisz wysokie ogrodzenie, na które chcesz się wspiąć niczym mistrz parkour’u, by przeskoczyć na drugą stronę.
Zgodnie z wartościami na kości, możesz:
1. Podczas podskoku ześlizgnąć się z ogrodzenia i wylądować z powrotem na ziemi, skręcając kostkę.
2. Podczas podskoku odbić się od ściany i upaść na ziemię, jednak bez żadnych obrażeń.
3. Podskoczyć, jednak nie złapać się krawędzi ogrodzenia. Lądujesz z powrotem na ziemi, na własnych nogach.
4. Udało Ci się wskoczyć na ogrodzenie. Mogłeś przy tym lekko zadrapać kolano, czy podrzeć spodnie na wystającym pręcie, jednak mimo wszystko – przedostałeś się na drugą stronę.
5. Udało Ci się przeskoczyć przez ogrodzenie. Biegniesz dalej.
6. Nie tylko wskoczyłeś na ogrodzenie z niezwykłą lekkością, jakbyś biegał po płotach przez całe swoje życie, ale i dostrzegłeś w uliczce za płotem niezabezpieczony rower. Możesz to wykorzystać do dalszej ucieczki!
Jednak!
Musisz pamiętać, że zarówno krytyczny sukces jak i porażka może wystąpić
tylko w wyniku samego rzutu – modyfikatory, nawet jeśli zmienią wynik na
1 lub
6 – nie dają skrajnych efektów danego rzutu.
* W wyjątkowych sytuacjach modyfikator może osiągnąć wartość 3 – by się to stało, musisz się jednak wyjątkowo wykazać! Posty tworzone "na odwal się", zawierające 6 słów na krzyż, pozbawione jakiejkolwiek logiki lub mocno odstające od pozostałych uczestników danego eventu mogą zostać nagrodzone modyfikatorem ujemnym, podczas gdy wyjątkowo dobrze napisany post, uwzględniający wszystkie zmienne, emocje postaci i realne dla niej zachowania – modyfikatorem dodatnim.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, czujcie się zaproszeni do rozpoczęcia dyskusji!
Wszelkie uwagi proszę kierować do
Sami.
P.S.: Bardzo prosimy o regularne uaktualnianie informatorów postaci, gdyż to na ich bazie będą określane statystyki i modyfikatory.
Miłej gry!