Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanika
Autor Wiadomość
The Gifted



kocham tworzyć tematy i nie tylko

jestem kontem specjalnym

milio

Admin





name:

The Gifted

Wysłany: 2018-01-29, 22:10   Mechanika


Rzut kością

Dla urozmaicenia rozgrywki i wprowadzenia elementu losowości, dodajemy do części eventów możliwość udziału Mistrza Gry posługującego się kośćmi. Co to dla Ciebie, nasz drogi użytkowniku oznacza?

Jeśli tylko wyrazisz chęć wzięcia udziału w evencie kostkowym, rozwój wydarzeń w temacie będzie uzależniony nie tylko od Twojego odpisu, lecz również od wirtualnej kości rzucanej przez MG. Podczas wprowadzania systemu będziemy pracować jedynie na kości sześciościennej, jednak jeśli przypadnie on wam on do gustu - będziemy się starać dalej go rozwijać!

Co jednak oznacza poszczególna wartość z kości?
    1. Krytyczna porażka. Twoja akcja nie udała się na żadnej płaszczyźnie, co więcej - może za sobą nieść negatywne skutki.
    2. Porażka. Twoja akcja się nie udała, prawdopodobnie jednak nic złego poza tym się nie dzieje.
    3. Niewiele brakowało. Twoja akcja się nie udała, jednak niewiele brakowało do sukcesu. Spróbuj jeszcze raz, albo sprawdź inne rozwiązanie!
    4. Przeciętny sukces. Proste akcje są wykonane bez najmniejszego problemu, bardziej skomplikowane - mogły być wykonane niedokładnie.
    5. Sukces - Twoja akcja się udała, możesz się cieszyć!
    6. Krytyczny sukces - Twoja akcja nie tylko się udała, ale i niesie za sobą inne profity.
Nie musisz się jednak obawiać! Kość nie mówi o wszystkim. Twój opis będzie decydował o modyfikatorach kości. Dobre wykorzystanie terenu, logiczne myślenie i ładnie opisana akcja zdecydowanie działają dla Ciebie na plus! Mistrz Gry do wartości z kości może dodać lub odjąć do 2 punktów*, co może całkowicie zmienić bieg prowadzonej historii! Oczywiście, by nie było wątpliwości za co są przyznawane dodatkowe punkty, MG zawsze będzie to argumentował na końcu swojego postu.

Oto aspekty, na które Mistrz Gry będzie szczególnie zwracał uwagę:
    - poprawność językowa odpisu,
    - dobre wykorzystanie cech otoczenia,
    - wcześniejsze przygotowanie do akcji,
    - odniesienie się przez gracza do wcześniej poruszanych kwestii w danym wątku (np. przez innego gracza lub MG),
    - w konkretnych sytuacjach – bycie mutantem lub człowiekiem,
    - stan postaci.

A więc, drogi graczu, wyobraź sobie poniższą sytuację:

Jesteś ścigany. Wbiegłeś w ślepą uliczkę i przed sobą widzisz wysokie ogrodzenie, na które chcesz się wspiąć niczym mistrz parkour’u, by przeskoczyć na drugą stronę.

Zgodnie z wartościami na kości, możesz:
    1. Podczas podskoku ześlizgnąć się z ogrodzenia i wylądować z powrotem na ziemi, skręcając kostkę.
    2. Podczas podskoku odbić się od ściany i upaść na ziemię, jednak bez żadnych obrażeń.
    3. Podskoczyć, jednak nie złapać się krawędzi ogrodzenia. Lądujesz z powrotem na ziemi, na własnych nogach.
    4. Udało Ci się wskoczyć na ogrodzenie. Mogłeś przy tym lekko zadrapać kolano, czy podrzeć spodnie na wystającym pręcie, jednak mimo wszystko – przedostałeś się na drugą stronę.
    5. Udało Ci się przeskoczyć przez ogrodzenie. Biegniesz dalej.
    6. Nie tylko wskoczyłeś na ogrodzenie z niezwykłą lekkością, jakbyś biegał po płotach przez całe swoje życie, ale i dostrzegłeś w uliczce za płotem niezabezpieczony rower. Możesz to wykorzystać do dalszej ucieczki!

Jednak!
Musisz pamiętać, że zarówno krytyczny sukces jak i porażka może wystąpić tylko w wyniku samego rzutu – modyfikatory, nawet jeśli zmienią wynik na 1 lub 6 – nie dają skrajnych efektów danego rzutu.
    * W wyjątkowych sytuacjach modyfikator może osiągnąć wartość 3 – by się to stało, musisz się jednak wyjątkowo wykazać! Posty tworzone "na odwal się", zawierające 6 słów na krzyż, pozbawione jakiejkolwiek logiki lub mocno odstające od pozostałych uczestników danego eventu mogą zostać nagrodzone modyfikatorem ujemnym, podczas gdy wyjątkowo dobrze napisany post, uwzględniający wszystkie zmienne, emocje postaci i realne dla niej zachowania – modyfikatorem dodatnim.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, czujcie się zaproszeni do rozpoczęcia dyskusji!
Wszelkie uwagi proszę kierować do Sami.

P.S.: Bardzo prosimy o regularne uaktualnianie informatorów postaci, gdyż to na ich bazie będą określane statystyki i modyfikatory.

Miłej gry!

[Profil]
 
 
The Gifted



kocham tworzyć tematy i nie tylko

jestem kontem specjalnym

milio

Admin





name:

The Gifted

Wysłany: 2018-02-16, 16:14   


Statystyki Eventowe

Statystyki eventowe:
    Żywotność – określenie stanu fizycznego postaci – czy jest zdrowa? Czy została zraniona? Czy obecnie krwawi?
    Opanowanie – określenie stanu psychicznego postaci – jej motywacji, siły woli, jak również wpływu chorób i zaburzeń psychicznych.

Na start statystyki zostają określone na 100%, chyba że stan postaci sprzed eventu mówi inaczej → np. postać cierpiąca z powodu depresji będzie miała obniżony stan psychiczny, podczas gdy postać ze złamaną nogą – fizyczny.

Stan statystyk będzie odpowiadał za modyfikatory przyznawane do rzutów. Jeśli jakikolwiek z atrybutów postaci spadnie poniżej 50% - przyznawany będzie modyfikator -1, jeśli wartości spadną poniżej 25%: -2.
Nawet, jeśli żywotność będzie utrzymywana na wysokim poziomie, postać może mieć ujemny modyfikator do wykonywania części akcji.
Np. Postać ze złamaną ręką może otrzymać ujemne modyfikatory do obrony czy rzutu przedmiotem.

Wartość, o jaką będą spadać statystyki, określać będzie rzut kością.
Mistrz Gry ma prawo wykorzystać kości o dowolnej liczbie ścian (od k4 do k100).

Przykładowy spadek procentowy ze względu na obrażenia:
Ukryj: 
Złamanie: K20
Rana kłuta/krwotok: K10
Rana cięta/krwotok: K12
Wstrząs mózgu: K20
Odcięcie kończyny: K100/4
Krwawienie: K4
[Profil]
 
 
The Gifted



kocham tworzyć tematy i nie tylko

jestem kontem specjalnym

milio

Admin





name:

The Gifted

Wysłany: 2018-02-16, 16:15   


System 3 akcji

Postać w trakcie jednego postu może wykonać maksymalnie 3 akcje - pomoże to uniknąć sytuacji, w której jedna osoba zdążyła powiedzieć tylko jedno zdanie a druga w tym czasie przebiegła pół miasta.
• Akcja prosta – prosta czynność, zajmująca z reguły niewiele czasu.
np. bieg (ok 12 metrów), przejście (ok. 6 metrów), prosty atak (uderzenie, kopnięcie, strzał), unik/parowanie, wyciągnięcie broni, użycie mocy w afekcie.
• Akcja złożona – bardziej skomplikowana czynność, pochłaniająca większą ilość energii i wymagająca od postaci poświęcenia większej ilości czasu, bądź też skupienia.
np. atak z wyskoku, przeładowanie i strzał, przycelowanie i strzał, szarża z atakiem, intencjonalne użycie mocy.

Akcja prosta zajmuje jedynie jedną z trzech dostępnych akcji. Wykorzystywanie akcji złożonych może zaoszczędzić pozostałe w poście akcje, ponieważ są liczone jako 1,5 akcji, a nie 2.

Krótkie hasła nie są liczone jako akcja. Jeśli jednak postać się wyraźnie rozgada (zdanie zajmujące powyżej 10 sekund), będzie to liczone jako wykorzystanie jednej z dostępnych akcji.
[Profil]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  
KLIK! PRZENIOSĘ CIĘ DO LINKÓW!
MUTANTY SIĘ CIESZĄ, ŻE CIEBIE POWIESZĄ! MUTANTYYY!
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 5